Reviews hebben een positieve impact op uw omzet
Gastbeoordelingen of reviews zijn erg belangrijk voor uw horecabedrijf. Uw gasten delen vrijwillig hun ervaring. Deze ervaringen spelen een belangrijke rol bij de keuze van potentiële gasten om voor uw horecazaak te kiezen.

Review Monitor
Volgens de Review Monitor 2020 geven 83% van de gasten aan dat reviews van invloed zijn op hun keuze voor een restaurant. Gemiddeld schrijven 80% van de gasten reviews. Het is mogelijk om reviews te ontvangen op diverse platformen. Het review systeem van Google wordt het meest gebruikt om reviews te raadplegen, en om reviews te schrijven.
Waarom zijn de reviews belangrijk?
Zoals blijkt uit de Review Monitor nemen gasten de ervaringen van andere gasten mee in hun keuze om naar een horecazaak te gaan. Het hebben van reviews zorgt voor betrouwbaarheid, en door de ervaringen van eerdere gasten weten nieuwe gasten ook wat zij kunnen verwachten.
Gasten kunnen positieve maar ook negatieve ervaringen delen. De klachten zijn van meerwaarde wanneer u deze goed opvangt. Een goede oplossing zorgt vaak voor een goede ervaring, en misschien kunt u deze negatieve ervaring gebruiken om de dienstverlening aan te passen. Elke klacht is een kans.
De reviews van gasten hebben een positieve impact op de keuze van potentiële gasten. Dit betekent dat u meer gasten ontvangt en meer omzet draait.
Digitale menukaart
Het is bij Qreca mogelijk om direct reviews te verzamelen vanuit uw digitale menukaart. Aan uw menukaart wordt er, afhankelijk van welk thema u heeft gekozen, een knop toegevoegd op de homepage waarbij de gemiddelde score te zien is. Vervolgens kunnen uw gasten alle beoordelingen lezen of een beoordeling plaatsen met de beoordelingsrichtlijnen in acht genomen. Als restauranteigenaar kunt u reviews melden zodat er door een onafhankelijk iemand gekeken wordt of de review volgens de richtlijnen is geplaatst.
De reviews dragen ook bij aan uw online zichtbaarheid. Middels onze API kunnen de reviews ook worden toegevoegd op uw eigen website. Hier kunt u gratis ondersteuning bij krijgen wanneer u een digitale menukaart van Qreca heeft.
Om u tijdens deze tijd te steunen krijgt u een gratis implementatie en proefperiode cadeau. Daarnaast kunt u van de review module gratis gebruik maken. Neem hiervoor contact met ons op via info@qreca.nl, het contactformulier of de livechat.
Lees ook

Digitale allergenenkaart voor horeca: de NVWA voert controles uit
De krantenkoppen stonden er vandaag vol mee, nadat de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) berichtte over het feit dat ruim de helft van de gecontroleerde horecabedrijven in 2023 niet voldeed aan de allergenenwetgeving. Met Qreca kun je eenvoudig je eigen digitale allergenenkaart (laten) maken.

Welkom bij het compleet vernieuwde Qreca!
In kleine stappen kreeg het nieuwe Qreca al steeds meer vorm. Nu is het tijd om het volledig vernieuwde Qreca aan u voor te stellen. Van een nieuw logo en een uitgebreider kleurenpalet, tot een compleet vernieuwde website. Naast onze marketinguitingen, is ook onze software compleet herzien! Een nieuwe uitstraling aan de buitenkant en een optimale performance aan de binnenkant. We hebben alles op alles gezet om al onze gebruikers – uw gasten – een nog betere ervaring te bieden tijdens het gebruik van de digitale menukaarten. We zijn verheugd om het nieuwe Qreca aan u voor te stellen!

Nog even aftellen tot Qreca v2
Bijna is het zover: de lancering van Qreca v2. Een grote update waarin de volledig vernieuwde software in gebruik genomen gaat worden. Naast de volledige rebranding van Qreca, is de software verbeterd en worden er talloze nieuwe functionaliteiten geïntroduceerd.