🚀 Digitale allergenenkaarten voor restaurants, cafés en andere horecabedrijven Lees meer

Reviews hebben een positieve impact op uw omzet

Gastbeoordelingen of reviews zijn erg belangrijk voor uw horecabedrijf. Uw gasten delen vrijwillig hun ervaring. Deze ervaringen spelen een belangrijke rol bij de keuze van potentiële gasten om voor uw horecazaak te kiezen.

QrecaHorecaGastbeoordelingen
Reviews hebben een positieve impact op uw omzet

Review Monitor

Volgens de Review Monitor 2020 geven 83% van de gasten aan dat reviews van invloed zijn op hun keuze voor een restaurant. Gemiddeld schrijven 80% van de gasten reviews. Het is mogelijk om reviews te ontvangen op diverse platformen. Het review systeem van Google wordt het meest gebruikt om reviews te raadplegen, en om reviews te schrijven.

Waarom zijn de reviews belangrijk?

Zoals blijkt uit de Review Monitor nemen gasten de ervaringen van andere gasten mee in hun keuze om naar een horecazaak te gaan. Het hebben van reviews zorgt voor betrouwbaarheid, en door de ervaringen van eerdere gasten weten nieuwe gasten ook wat zij kunnen verwachten.

Gasten kunnen positieve maar ook negatieve ervaringen delen. De klachten zijn van meerwaarde wanneer u deze goed opvangt. Een goede oplossing zorgt vaak voor een goede ervaring, en misschien kunt u deze negatieve ervaring gebruiken om de dienstverlening aan te passen. Elke klacht is een kans.

De reviews van gasten hebben een positieve impact op de keuze van potentiële gasten. Dit betekent dat u meer gasten ontvangt en meer omzet draait.

Digitale menukaart

Het is bij Qreca mogelijk om direct reviews te verzamelen vanuit uw digitale menukaart. Aan uw menukaart wordt er, afhankelijk van welk thema u heeft gekozen, een knop toegevoegd op de homepage waarbij de gemiddelde score te zien is. Vervolgens kunnen uw gasten alle beoordelingen lezen of een beoordeling plaatsen met de beoordelingsrichtlijnen in acht genomen. Als restauranteigenaar kunt u reviews melden zodat er door een onafhankelijk iemand gekeken wordt of de review volgens de richtlijnen is geplaatst.

De reviews dragen ook bij aan uw online zichtbaarheid. Middels onze API kunnen de reviews ook worden toegevoegd op uw eigen website. Hier kunt u gratis ondersteuning bij krijgen wanneer u een digitale menukaart van Qreca heeft.

Om u tijdens deze tijd te steunen krijgt u een gratis implementatie en proefperiode cadeau. Daarnaast kunt u van de review module gratis gebruik maken. Neem hiervoor contact met ons op via info@qreca.nl, het contactformulier of de livechat.

Deel dit artikel

Terug naar overzicht

Lees ook

Ben je klaar om te starten met Qreca? Of heb je nog vragen?

Laat je e-mailadres achter en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.